dimarts, 22 de novembre del 2016

Sortida pel Matarranya 29-30 d'ocrubre

Des de fa uns 10 anys, cada tardor, els membres més inquiets i aventurers de la Unió Ciclista duen a terme una sortida de dos dies pels Ports de Tortosa-Beseit. Aquesta vegada ens hem desplaçat fins a la comarca del Matarranya per recórrer alguns dels paratges més impressionants d'aquesta serralada.
El dissabte 29 quedem a les 7 del matí per anar fins a Pena-Roja de Tastavins, arriben a les 8:15 amb una temperatura de 4 graus, ràpidament ens posem en marxa 14 intrèpids aventurers. Sortim cap a les "Roques de Masmut" per la pista del Coratxà, Pel sender de la via pecuària  de Pena-Roja i després pel sender de "la rogativa" tornem a arribar al poble i esmorzem. Continuem fent camí per la via pecuària del Tastavins des del Convent de la Virgen de las Fuentes fins a Fontdespatla on trobem el GR-8. Des d'aquí pugem a "la Picosa", pujada curta però molt dura, un vegada dalt baixem per la via pecuària de Fontdespatla, tornem a pujar a la Picosa i baixem per l'altre vessant fins el Pantà de la Pena pel Gr-8 i parem a dinar. Una volta hem recuperat forces, pugem la pista del Mas de Coco i d'allí pel sender del Crestall, que resseguirem tenint unes impagables vistes de tot l'entorn. Arribats a Beseit seguim la pista del camping que passa pel costat d'un "campillo" de btt, i sortim a buscar el sender romà que enllaçava Beseit amb Vallderoures. Després de creuar el riu Matarranya, continuem per la pista que el voreja fins a Vallderoures; 60 quilòmetres i 1600 metres de desnivell.
Segon dia, diumenge 30, després del merescut descans, hem quedat a les 8:30, a la plaça del poble, torna a fer fred però el dia es presenta bé i farà bo. Creuem el riu pel pont vell i prenem el camí de Fondespatla per fer els senders de Sant Cristóbal i el del alemans, tots dos molt xaladors, tornem a la pista i ens dirigim a la Portellada i després de fer dos senders arribem per camí al Salt, on ens aturem a esmorzar. En acabar, sortim per la carretera d'Alcanyís i abans d'arribar al poble de la Freixneda, creuem el riu i pel camí de la Torre fem la pujada al pla de Carregui i després per la via pecuària de Vallderoures arribem als senders del Mas d'Arnau, per continuar cap a Vallderoures pel camí de la Torre fins a la plaça del poble, 40 quilòmetres i 950 metres de desnivell.

Agraïm molt a Mari Carmen, Jaqueline i Beni per fer el suport logístic i alimentari. També a Daniel Arrufat per preparar-nos aquesta ruta tant bonica que hem disfutat molt i també als seus fills, Aleix i Pol que ens han deixat amb la boa oberta mirant les seves habilitats dalt la bici.

Esperem la propera tardor per tornar a disfrutar d'un cap de setmana diferent.